torsdag den 12. marts 2015

Anmeldelse: Asivik H super pandelampe

Jeg har gennem tiden haft nogle forskellige pandelamper. De fleste af mærket Petzl, egentlig ikke af nogen speciel grund, udover at jeg var af den overbevisning at det var nogle gode produkter de lavede, det er det såmænd også, ingen tvivl om det. Men man betaler også nemt mellem 300,- til 800,- for en fornuftig model. Hvilket man også gør hos LED Lenser, Black Diamound mv.

Jeg købte en pandelampe til mig kæreste, hun bruger den langt fra så tit som jeg gør, og tænkte derfor at den ikke behøvede at koste en jetjager ;) Fandt Asivik's H super model til 149,- i SpejderSport.



Hold nu op, den er effektiv! Opgivet til 122 lumen, og en rækkevidde på op til 70m. Da jeg læste det på pakken i butikken, må jeg være ærlig og tænkte arhhhh, kan det nu passe?? -det kan det så! Den er virkelig effektiv og giver et super godt lys.

Træerne vokser dog ikke helt ind i himlen ;) Den har 4 indstillinger og ingen rød "nød" funktion
Indstilling 1 - De 2 små LED i hver side lyser, typisk en indstilling man vil bruge inde i teltet, shelteret eller lign, hvor man ikke har brug for et langt kegle-lys.

Indstilling 2 - Den store LED i midten giver et effekttivt og kegleformet lys til når man ex. går rundt i lejeren, på shelterpladsen eller lign.

Indstilling 3 - Den store LED i midten kører på fuld gas! Giver et kraftigt kegleformet lys, typisk til når man går, løber eller måske cykler i skoven eller små stier.

Indstilling 4 - Slukket

Det betyder som sagt at den ikke har nogen rød diode, som der ellers typisk er på de fleste pandelamper, om folk bruger det, vil jeg lade være usagt. Den har heller ikke nogen "lås" funktion, så man ikke risikerer at den tændes når den ligger i rygsækken og batteriet er flad når man når frem.

Til prisen synes jeg man får meget for pengene, ønsker man bare en pandelampe der dækker behovet 90% af tiden, vil den være et godt bud. Den sidder godt og er komfortabel at gå med, vægten siger 91g dette er inkl. de 3 AAA batterier der driver den.

En overall vurdering må være 3.5/5

1 kommentar: