torsdag den 15. januar 2015

3 x "Need To Have"

Ærligt...jeg har meget grej, sikkert også for meget...men sandheden må være, jeg ELSKER grej! Dog synes jeg man skal passe på at grejet ikke overtager, forstået på den måde at man skal ikke tage i naturen for at bruge sit grej, men skal tage i naturen for naturens skyld og for det man får ud af at være i naturen, grejet er kun hjælpemidler til at gøre opholdet i naturen nemmere, mere bekvem og mere behageligt.

Læste for noget tid siden, et blog indlæg af Niels O. Blok, med titlen "Gå nu ned på grej, bare en gang i mellem!" og han har jo fuldstændig ret (indlægget kan læses her)... De ture hvor man netop gik ned på grej og var nød til at bruge fantasien, er faktisk de ture man oftest husker bedst.

Dog er der 3 ting jeg aldrig tager afsted uden,
også selvom det bare er en gåtur på et par timer, en søndag eftermiddag...

1- Multitool (Leatherman Charge TTi)
2- Tre meter cord af en eller anden art (sidste stykke tid har jeg brugt Exped Dyneema 2mm)
3- Buff af uld



Mit multitool har nærmest uendelig mange funktioner, da den indeholder bl.a kniv, sav, fil, tang mv. Det er ikke hver gang jeg bruger den, men vil sige at det som udgangspunkt er 98 ud af 100 gange.

De 3 meter cord kan også bruges i et utal af situationer, som snørrebånd hvis det skulle gå i stykker, hvis remme eller lign går på rygsækken, til at binde træ sammen ex. til shelter, lave en trepod, binde mad eller skrald op i træer om natten, og jeg kunne blive ved :)

Min buff er altid med, også om sommeren, den kan bruges som hue, bandana, halsvarmer, pude til natten, beskytte hoved og nakke hvis du er meget eksponeret for stærk sol, man kan til en vis grænse filtrerer vand i gennem den og masser af andre ting.

Hvad har i altid med?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar